Niektóre z gwiazd międzywojnia zachowywały się jak współcześni nam celebryci, inne zazdrośnie strzegły swojej prywatności. To była niezwykła plejada: Smosarska, Pogorzelska, Mankiewiczówna, Halama, Bodo, Żabczyński, Jaracz, Osterwa, Węgrzyn. A do tego polskie medalistki olimpijskie: Konopacka, Walasiewiczówna.
Autor nie zapomina o wzajemnym przenikaniu się środowisk; gośćmi scen kabaretowych bywali przecież politycy, a minister Ignacy Matuszewski poślubił Halinę Konopacką.
Lekka i potoczysta narracja, znakomity opis epoki, która zniknęła wraz z wybuchem drugiej wojny światowej.
Dlaczego jednych rozmów słuchamy w napięciu, a inne nuża i irytują? Czy chodzi o nastrój chwili? Temat rozmowy? A może o retorykę? Przyczyny mogą być różne. Ale niektórzy ludzie zawsze mają do powiedzenia coś ciekawego. Tacy ludzie nas inspirują i takich ludzi lubimy i chcemy słuchać. Oni dają nam do myślenia i odkrywają przed nami nowe światy. Takim człowiekiem jest Grzegorz Miecugow i tacy są jego rozmówcy.
W swoim programie Inny punkt widzenia emitowanym w TVN Miecugow zaprasza do dyskusji ludzi różnych profesji, o różnych poglądach. Łączy ich jedno: mają coś do powiedzenia. Rozmawiają o wszystkim. Jest miejsce na refleksje i na ciszę. To nie są pseudowywiady uzależnione od czasu antenowego, gdzie rozmówca ma 15-20 sekund na odpowiedź. Miecugow i jego goście rozmawiają swobodnie. Mówią o tym, co jest dla nich ważne. Nie spłycają myśli i nie skracają wypowiedzi.
_I_Inny punkt widzenia_/I_ to spokojna oaza intelektu pośród zgiełku dnia codziennego: szumów informacyjnych, nerwów i pośpiechu. Przyłącz się do niej. Gośćmi Miecugowa są między innymi: - Stanisław Lem - Władysław Bartoszewski - Jan Nowicki - Robert Korzeniowski - Krystyna Janda - Wojciech Mann - Krzysztof Mater
Z okł.: Największym zwycięstwem cenzury PRL-u było wmówienie zainteresowanym, że właściwie nie istnieje - choć przenikała wszystkie aspekty życia.Profesor Romek ujawnia, że cenzorzy znali prawdę o Katyniu "od zawsze". Zostali wyedukowani do oceny treści pod kątem poszukiwania aluzji."Gdyby nie było cenzorów, - zapewnia Grzegorz Królikiewicz - nie doszedłbym do żadnych rezultatów! Oni, durnie, nawet nie wiedzieli, jak krzepią mnie swoją obecnością".Poeta, Ernest Bryll, zmieniał tekst w śpiewogrze "Po górach, po chmurach" żeby udobruchać Gomułkę, rzucającego kałamarzami w urzędników. Powodem był donos sugerujący, że monolog diabła jest aluzją do jego osoby.Cenzura potrafiła wychwycić kolizję seksuologii z polityką. Zbigniewowi Lwu-Starowiczowi zdjęto artykuł pod tytułem "Miłość francuska" z uwagi na wizytę w Polsce prezydenta Francji Charlesa de Gaulle’a.Krakowski cenzor wspomina , jak udało mu się wywieźć na Zachód i opublikować tajne zapisy oraz instrukcje dla cenzorów.Dyrektor opolskiej delegatury Głównego Urzędu Kontroli Prasy, Publikacji i Widowisk opowiada o próbach pogodzenia wiary w Boga i pracy dla komunistycznego systemu.21 rozmówców Błażeja Torańskiego: dziennikarzy, reżyserów, grafików, kompozytorów i estradowców odsłania kulisy swoich kontaktów z cenzurą. Ujawniają mechanizmy, dzięki którym władza potrafiła skutecznie zmusić twórców do trudnych ustępstw, a wielu nawet do współpracy.